Kurátor: Caterina Lewis
2008. szeptember 30 – 2008. október 17.
Chinese Characters Kortárs Műtér, Budapest.
Forrás: http://www.chinesecharacters.hu/
(Fényképek: Syl)
Kiállító művészek Londonból:
EuginiaEmets, Joana Filipe, Caterina Lewis, Asana Lloyd, Erin O'Connor, Hyungji Park, Hannes Ribarits, Marianne Shorten, Sam Stabler, Thibaut De Wolf.
Úgy tűnik, hogy globális kultúra egyesít minket, amelynek nyomán globális esztétika kezd kifejlődni, ugyanakkor az egyes művészek helyzet-meghatározása még soha nem bírt ekkora jelentőséggel. A globális kultúra az utolsó évtized politikai és gazdasági változásainak eredménye. Manapság, a gyökeresen különböző kultúrákból származó művészeknek közös vizuális nyelvük van, így munkáik roppant hasonlónak tűnhetnek. Az új median keresztül mindenki számára hozzáférhetővé vált az előzmények, a visszautalások és a befolyásoló hatások megismerése. Mindazonáltal, a művek hasonlósága ellenére, az alkotói folyamatot elindító művészi szándék rendkívül különböző. Az egyén szerepe még soha nem volt ennyire alapvető jelentőségű, mint a mai kultúrában. A Private Practice ezt a jelentőséget kívánja feltárni.
A Private Practice fiatal, feltörekvő londoni és budapesti művészek munkáit bemutató kiállítás. Ez a két részes kiállítás a két város művészei számára alkotások és ötletek cseréjére biztosít lehetőséget. A bemutatott művészek közötti kapocs, hogy mindannyian kis méretű, bensőséges alkotásokat készítettek, amelyek nem csupán a művész és az általa választott médium közötti kapcsolatot tárják fel, hanem önálló párbeszédet folytatnak a nézővel. A kiállításon az alkotás különös örömét feltáró rajzok, könyvek, festmények és más tárgyak láthatóak.
Az első részben Hyungji Park sóvárgó rajzai és kollázsai mellett Marianne Shorten minimálrajzai szerpelnek. Ugyanakkor ezek a rajzok közvetlen kapcsolatban állnak érdekesen furcsa egyéb tárgyaival.
Asana Lloyd az olyan hagyományos női tevékenységeket, mint a kötés és a varrás használja fel játékosan bensőséges kis szobrocskái elkészítéséhez.
Szintén ebben a térben Joana Filipe otthonhangulatú süteményeket kínál, amelyek közelebbről szemlélve igen keménynek bizonyulnak, nem csupán ehetetlenek, hanem valószínűleg mérgezőek is.
Természetüknél fogva Samuel Stabler (fotók: lsd. lejebb) rajzkönyvei a térből kilépés lehetőségét nyújtják. A néző alternatív mentális térrel szembesül, (mármint a művészével) lévén az egyes rajzok naplóbejegyzésekként “viselkednek”.
A golyóstoll nem éppen nevezhető finomnak vagy szépnek, ám mindjárt más a helyzet, ha mint egy 17. századi mesterművet reprodukáló eszközként tekintünk rá. Thibaut de Wolf rajzai elsőre viccesnek hatnak, majd leginkább szürreálisnak és groteszknek.
A finom golyóstoll-rajzok anarchiáját tovább erősítik Hannes Ribarits festményei, amelyek az apokalipszis elképzelt világát tárják fel. Káosz és katasztrófa pimasz elgondolásban.
Euginia Emets apró méretű digitális képei a végtelenség hatalmasságának egy vizuális koncepcióját tárják fel: hogyan is képezhetőek le az idővel és a térrel kapcsolatos alapvető kérdések?
Euginia Emets apró méretű digitális képei a végtelenség hatalmasságának egy vizuális koncepcióját tárják fel: hogyan is képezhetőek le az idővel és a térrel kapcsolatos alapvető kérdések?
Caterina Lewis festményei vizuális egybeolvasztása azoknak a képeknek, amelyek tudattalanunkba úsznak be, teljesen felesleges, így válik felületes képekből válik – eredetükhöz ugyanakkor hű – festői absztrakció.
Erin O’Connor közvetlenül a tömegképekhez való saját viszonyát szólítja meg. Miniatűr festményei az “eredetijüket” egyáltalán nem jellemző módon, igen nagy fokú érzékenységgel és szimpátiával viszonyulnak tárgyukhoz.
A második részben a londoni alkotások mellé a magyar művészek munkái is felsorakoznak. Azonnal felismerhető, hogy az oktatásbeli, történelmi és kultúrabeli (Kelet-Nyugat) különbségek dacára a művészi érdeklődés iránya sokkolóan hasonlít. Az ilyen művészek illetve munkáinak összehozása remek alkalmat teremt arra, hogy a globalizálódó esztétika korában ráirányítsuk a figyelmet az alkotók “magánpraxisára”.
A második rész bemutatására 2009 február 5-17 között kerül sor a Degree Art Galériában, Londonban.
Néhány fénykép Samuel Stabler rajzkönyveiből:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése