szerda, október 01, 2008

Private Practice

Private Practice első rész
Kurátor: Caterina Lewis
2008. szeptember 30 – 2008. október 17.

Chinese Characters Kortárs Műtér, Budapest.
(Fényképek: Syl)

Kiállító művészek Londonból:

EuginiaEmets, Joana Filipe, Caterina Lewis, Asana Lloyd, Erin O'Connor, Hyungji Park, Hannes Ribarits, Marianne Shorten, Sam Stabler, Thibaut De Wolf.

A kiállításról:
Úgy tűnik, hogy globális kultúra egyesít minket, amelynek nyomán globális esztétika kezd kifejlődni, ugyanakkor az egyes művészek helyzet-meghatározása még soha nem bírt ekkora jelentőséggel. A globális kultúra az utolsó évtized politikai és gazdasági változásainak eredménye. Manapság, a gyökeresen különböző kultúrákból származó művészeknek közös vizuális nyelvük van, így munkáik roppant hasonlónak tűnhetnek. Az új median keresztül mindenki számára hozzáférhetővé vált az előzmények, a visszautalások és a befolyásoló hatások megismerése. Mindazonáltal, a művek hasonlósága ellenére, az alkotói folyamatot elindító művészi szándék rendkívül különböző. Az egyén szerepe még soha nem volt ennyire alapvető jelentőségű, mint a mai kultúrában. A Private Practice ezt a jelentőséget kívánja feltárni.

A Private Practice fiatal, feltörekvő londoni és budapesti művészek munkáit bemutató kiállítás. Ez a két részes kiállítás a két város művészei számára alkotások és ötletek cseréjére biztosít lehetőséget. A bemutatott művészek közötti kapocs, hogy mindannyian kis méretű, bensőséges alkotásokat készítettek, amelyek nem csupán a művész és az általa választott médium közötti kapcsolatot tárják fel, hanem önálló párbeszédet folytatnak a nézővel. A kiállításon az alkotás különös örömét feltáró rajzok, könyvek, festmények és más tárgyak láthatóak.
Az első részben Hyungji Park sóvárgó rajzai és kollázsai mellett Marianne Shorten minimálrajzai szerpelnek. Ugyanakkor ezek a rajzok közvetlen kapcsolatban állnak érdekesen furcsa egyéb tárgyaival.
Asana Lloyd az olyan hagyományos női tevékenységeket, mint a kötés és a varrás használja fel játékosan bensőséges kis szobrocskái elkészítéséhez.








Szintén ebben a térben Joana Filipe otthonhangulatú süteményeket kínál, amelyek közelebbről szemlélve igen keménynek bizonyulnak, nem csupán ehetetlenek, hanem valószínűleg mérgezőek is.

Természetüknél fogva Samuel Stabler (fotók: lsd. lejebb) rajzkönyvei a térből kilépés lehetőségét nyújtják. A néző alternatív mentális térrel szembesül, (mármint a művészével) lévén az egyes rajzok naplóbejegyzésekként “viselkednek”.
A golyóstoll nem éppen nevezhető finomnak vagy szépnek, ám mindjárt más a helyzet, ha mint egy 17. századi mesterművet reprodukáló eszközként tekintünk rá. Thibaut de Wolf rajzai elsőre viccesnek hatnak, majd leginkább szürreálisnak és groteszknek.


A finom golyóstoll-rajzok anarchiáját tovább erősítik Hannes Ribarits festményei, amelyek az apokalipszis elképzelt világát tárják fel. Káosz és katasztrófa pimasz elgondolásban.
Euginia Emets apró méretű digitális képei a végtelenség hatalmasságának egy vizuális koncepcióját tárják fel: hogyan is képezhetőek le az idővel és a térrel kapcsolatos alapvető kérdések?
Caterina Lewis festményei vizuális egybeolvasztása azoknak a képeknek, amelyek tudattalanunkba úsznak be, teljesen felesleges, így válik felületes képekből válik – eredetükhöz ugyanakkor hű – festői absztrakció.
Erin O’Connor közvetlenül a tömegképekhez való saját viszonyát szólítja meg. Miniatűr festményei az “eredetijüket” egyáltalán nem jellemző módon, igen nagy fokú érzékenységgel és szimpátiával viszonyulnak tárgyukhoz.

A második részben a londoni alkotások mellé a magyar művészek munkái is felsorakoznak. Azonnal felismerhető, hogy az oktatásbeli, történelmi és kultúrabeli (Kelet-Nyugat) különbségek dacára a művészi érdeklődés iránya sokkolóan hasonlít. Az ilyen művészek illetve munkáinak összehozása remek alkalmat teremt arra, hogy a globalizálódó esztétika korában ráirányítsuk a figyelmet az alkotók “magánpraxisára”.
A második rész bemutatására 2009 február 5-17 között kerül sor a Degree Art Galériában, Londonban.

Néhány fénykép Samuel Stabler rajzkönyveiből:


















Nincsenek megjegyzések:

Favourite Video

Visitors